Jouw laadpas

Alles wat je moet weten over het bestellen en gebruiken van jouw laadpas onderweg

Waarom verhogen we onze prijzen?

Road blijft streven naar de beste laadervaring voor klanten. Als Mobility Service Provider (aanbieder van mobiliteitsdiensten) breiden we ons laadnetwerk continu uit en zorgen we voor onderhoud. Door stijgende kosten voor het produceren en verzenden van laadpassen, evenals investeringen in onze support- en serviceteams, is een prijsverhoging noodzakelijk. Deze aanpassingen helpen ons de kwaliteit te leveren die je van ons gewend bent.

 

 

Hoe ziet de nieuwe prijsstructuur eruit?

Laadpas type

Kosten type

Oude kosten
​(excl. btw)

Nieuwe kosten (excl btw)

Flex

Eenmalige verwerkingskosten (nieuwe klanten)

€4,14

€8,26

 

Laadpas vervangingskosten (Bestaande klanten)

N/A

€8,26

 

Opslag laadsessies bij laadpunten die niet door E-Flux worden beheerd

N/A

€0,02/kWh

 

Starttarief (excl. kWh tarief)

€0,26 per laadsessie

€0,26 per laadsessie (onveranderd)

Comfort

Eenmalige verwerkingskosten (nieuwe klanten)

€0,00

€8,26

 

Laadpas vervangingskosten (Bestaande klanten)

N/A

€8,26

 

Abonnementskosten

€2,67/maand

€2,67/maand

 

Wanneer gaat de nieuwe prijsstructuur in?

De nieuwe tarieven gaan in op 1 december 2024 en zijn zichtbaar op je januari 2025 factuur. De wijzigingen worden automatisch toegepast.

 

Waar kan ik de nieuwe kosten vinden in mijn Lanova Connect-account?

Om de kosten van je abonnement te bekijken:

  1. Ga naar Profiel & Instellingen.

  2. Selecteer Facturering & Plannen.
    In deze weergave zie je alle actieve plannen en hun kosten.

 

Hoe wordt de nieuwe prijs van 0,02 weergegeven op de PDF-factuur?

Op de PDF-factuur worden alle kosten als aparte regels getoond voor maximale transparantie. De toeslag van €0,02 per kWh verschijnt als een aparte post.

Je factuur is opgebouwd als volgt:

  • Laadkosten: Totale kosten gebaseerd op energieverbruik.

  • Sessie kosten: €0,26 per sessie, vermenigvuldigd met het aantal sessies.

  • Toeslag kosten: Totaal verbruikte energie (kWh) vermenigvuldigd met €0,02 per kWh.

     

Hoe kan ik E-Flux-ondersteunde laadpalen vinden?

Om extra kosten te vermijden, kun je voornamelijk bij E-Flux-laadstations opladen. De Lanova Connect by Road app en het Lanova Connect Dashboard bieden een filteroptie om deze stations gemakkelijk te vinden.

In de Lanova Connect by Road app:

  1. Open de Lanova Connect by Road app (beschikbaar in de Google Play Store en App Store).

  2. Log in op je persoonlijke account.

  3. Ga naar de kaart in de navigatiebalk.

  4. Tik op het filtericoon in de rechterbovenhoek.

  5. Schakel Lanova Connect laadstations in.

  6. Sluit het filtermenu en zoek een Lanova Connect laadstation bij jou in de buurt.

In het Lanova Connect Dashboard:

  1. Log in op je dashboard.

  2. Klik op Mijn kaart in de linker navigatiebalk.

  3. Klik op het filtericoon rechts van de zoekbalk.

  4. Vink Lanova Connect laders aan.

  5. Sluit het filtermenu en bekijk de E-Flux-stations op de kaart.

Welk type laadpas is het beste voor mij?

  • Flex: Geschikt voor wie af en toe oplaadt. Let wel op de toeslag van €0,02 per kWh bij niet-E-Flux stations.

  • Comfort: Aanbevolen als je meer dan tien keer per maand oplaadt. Dit abonnement heeft een vast maandbedrag zonder extra kWh-toeslag.

Wil je overstappen van Flex naar Comfort? Je kunt eenvoudig je abonnement wijzigen en je huidige pas blijven gebruiken zonder extra kosten. Vul hiervoor het formulier in; je abonnement wordt automatisch aangepast.

Als eigenaar van een elektrische auto krijg je te maken met verschillende kosten om je voertuig op te laden. We leggen hier de twee belangrijkste kostenelementen uit:

  1. Kosten voor een laadpas

  2. Kosten per laadsessie (ingesteld door de laadpaaleigenaar)

Kosten voor een laadpas

Bij Lanova Connect by Road heb je de keuze tussen twee laadpassen, elk met een eigen kostenstructuur:

Comfort Laadpas

Met de Comfort laadpas betaal je een vast bedrag van €3,23 inclusief btw per maand en eenmalige aansluit kosten van €9,99 per laadpas. Op je factuur vind je dan ook de kosten per laadsessie terug, aangevuld met de toepasselijke btw. De betaling verloopt via automatische incasso of maandelijkse factuur.

Flex Laadpas

Bij de Flex laadpas betaal je op je eerste factuur een eenmalige bijdrage van €9,99,-. Daarna betaal je slechts €0,31 per laadsessie (inclusief btw) en een opslag van €0,024/kWh bij laadpunten die niet door E-Flux worden beheerd, in plaats van maandelijkse vaste kosten. Let wel, per laadsessie betaal je een starttarief van €0,26 exclusief btw, bovenop het standaard laadtarief van de aanbieder.

 

Voordeel van een Toegangsgroep: Als je laadpas is toegevoegd aan een toegangsgroep met gratis laadtarief, betaal je geen starttarief van €0,26 per sessie.

Kosten Per Laadsessie

Elke laadpaaleigenaar stelt zijn eigen tarieven in. Dit kan bestaan uit:

  • Tarief per kWh: Kosten per eenheid stroom.

  • Tarief per uur: Extra kosten gebaseerd op de tijd dat je verbonden bent met de laadpaal.

  • Starttarief: Een eenmalige kost per laadsessie.

Bij elke laadsessie betaal je altijd voor de verbruikte kWh (inclusief btw). Soms worden hier ook extra kosten aan toegevoegd, zoals een uurtarief of starttarief.

Let op: Lanova Connect by Road berekent deze kosten direct door aan jou als gebruiker, zonder extra opslag.

 

Op je maandelijkse factuur van Lanova Connect by Road zie je zowel:

  • De kosten van je laadpas (€3,23 per maand voor Comfort of €0,31 per sessie voor Flex).

  • De kosten van je laadsessies van de afgelopen maand.

Bij Lanova Connect by Road begrijpen we hoe belangrijk flexibiliteit is. Of je nu op zakenreis gaat of op vakantie, het opladen van je elektrische auto (EV) moet gemakkelijk zijn.

 

Uitgebreid Laadnetwerk

We doen ons best om ons netwerk zo groot mogelijk te maken. Met een Lanova Connect by Road laadpas kun je je auto niet alleen in heel Europa, maar zelfs wereldwijd opladen. Ons netwerk bestaat momenteel uit meer dan 600.000 laadpunten in 45 landen.

 

Controleer de Dekking

Wil je weten of je rit gedekt is door het Lanova Connect netwerk? Raadpleeg dan de kaart op onze website of gebruik de Lanova Connect by Road app. Zo vind je snel en eenvoudig laadpunten en kun je met een gerust hart op weg. Heb je de Lanova Connect by Road app nog niet? Download hem via de button hieronder.

 

Lanova Connect by Road Laadpas en Koppeling aan het Voertuig

De Lanova Connect by Road laadpas wordt niet gekoppeld aan je kenteken, maar aan jou als persoon. Hierdoor kun je de pas een naam geven en altijd weten welke pas van jou is. Dit is vooral handig voor zakelijke rijders die de laadpassen in hun eMobility-platform van elkaar willen kunnen onderscheiden.

 

Flexibiliteit voor Verschillende Voertuigen

Dit betekent ook dat je pas verschillende auto’s kan laten laden en niet alleen de jouwe. Dit is handig als je met een andere elektrische auto de weg op gaat, zodat je niet gebonden bent aan één voertuig voor het opladen.

Hoe bestel je jouw Lanova Connect by Road laadpas

Volg deze stappen om jouw Lanova Connect by Road laadpas te bestellen:

  1. Kies je abonnement

    • Je hebt twee opties:

      • Comfort abonnement: Betaal €3,23 per maand voor de laadpas.

      • Flex abonnement: Betaal een eenmalige kosten van €5 voor de laadpas, en vervolgens €0,31 per laadsessie.

         

    • Met beide opties kun je jouw auto opladen bij meer dan 500.000 laadpalen in Europa.

       

  2. Vul je gegevens in en maak een account aan

    • Klik op de knop hieronder, kies je abonnement, vul je gegevens in en maak een account aan.

       

  3. Verzend en ontvang je laadpas

    • Na het indienen van je gegevens log je direct in en wordt de laadpas naar je verzonden.

       

    • Leveringstijd: Als je je aanmelding op een werkdag vóór 15:30 uur doet, wordt de laadpas dezelfde dag nog verstuurd. De levering duurt meestal 1-2 dagen, maar het kan zijn dat de post wat vertraging oploopt, vooral tijdens de feestdagen. Zorg ervoor dat je op tijd bestelt!

Verzending en Levering

  • Zelfde dag verzending
    Alle bestellingen die wij op werkdagen voor 15:30 uur ontvangen, worden dezelfde dag nog verzonden!

     

  • Levertijd
    Voor bestemmingen in Nederland geldt een gemiddelde levertijd van 2 werkdagen. Soms kan het langer duren, afhankelijk van de drukte bij PostNL.

     

  • Vertraging bij levering
    Is je laadpas na 5 dagen nog niet geleverd? Neem dan contact met ons op. Wij sturen je graag een nieuwe laadpas toe.

Je kunt eenvoudig een nieuwe of extra pas/tag aanvragen voor jezelf of voor iemand anders. Volg de onderstaande stappen om te beginnen:

 

Hoe Vraag je een Pas of Tag aan?

  1. Log in op het E-Flux by Road Dashboard.

  2. Ga naar ‘Mijn passen’ en klik op de knop ‘+Pas of Tag aanvragen’.

  3. Vul de gegevens in als de laadpas voor iemand anders bedoeld is. Deze persoon ontvangt vervolgens een e-mail waarmee een eigen account kan worden aangemaakt.

Wat zijn de kosten voor een nieuwe laadpas of tag?

Alle kosten, inclusief 8,26 EUR voor een nieuwe pas, worden gefactureerd aan de accounteigenaar.

 

Wat Gebeurt er Daarna?

Na het voltooien van de aanvraag wordt je laadpas naar je opgestuurd.

Als je je laadpas hebt ontvangen, is er nog maar één stap te gaan voordat je kunt beginnen met laden. Om ervoor te zorgen dat niemand anders je laadpas kan gebruiken, moet deze geactiveerd worden in je persoonlijke account.

 

Hoe Activeer je je Laadpas?

  1. Log in op het E-Flux by Road Dashboard.

  2. Klik op ‘Mijn passen’ en daarna op ‘Laadpas Activeren‘.

  3. Vul je nummer in, het nummer op je laadpas of laadtag, om de activatie te voltooien.

Na de activatie kun je je laadpas direct gebruiken!

 

Wachtwoord Vergeten?

Weet je niet zeker of je al een account hebt? Geen probleem! Klik op ‘Wachtwoord vergeten‘ en vul je e-mailadres in. Als je een account hebt, ontvang je een e-mail met een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen voor je volgende login.

Inloggen via Mountox of LaadpasTop10

Als je je laadpas bij onze partners Mountox of LaadpasTop10 hebt besteld, maken wij een E-Flux by Road account voor je aan op basis van de gegevens die je aan hen hebt verstrekt.

 

Voor de eerste keer inloggen? Volg deze stappen:

  1. Klik op ‘Wachtwoord vergeten’.

  2. Vul het e-mailadres in dat je bij Mountox of LaadpasTop10 hebt gebruikt.

  3. Je ontvangt een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Deze eenvoudige stappen zorgen ervoor dat je snel en gemakkelijk kunt inloggen, zelfs als je je niet direct op onze website hebt aangemeld.

Om je laadgegevens in te zien, log je in op het E-Flux by Road platform met de inloggegevens die je hebt aangemaakt toen je de laadpas bestelde.

 

Wat Je Kunt Doen in Je Persoonlijke Account:

  • Laadsessies bekijken en exporteren

  • Een kaart met laadlocaties bekijken

  • Facturen downloaden in PDF-formaat

Je kunt de bovenstaande functies ook eenvoudig gebruiken met de E-Flux by Road App voor je smartphone. Download de app en log in met je E-Flux by Road account.

 

Let op:

  • Het E-Flux by Road Dashboard is niet compatibel met Internet Explorer. We adviseren om Google Chrome te gebruiken voor de beste ervaring.

  • Als je een E-Flux by Road laadpas via MultiTankcard gebruikt, kun je je laadgegevens inzien op hun dashboard. Log hier in.

  • Heb je een laadpas via Mountox of Laadpastop10 aangeschaft? Klik hier voor meer uitleg.

Realtime gegevens van laadsessies en vertraging bij sommige beheerders

Dit heeft te maken met de laadpaalbeheerder. Sommige beheerders sturen hun overzicht van alle laadsessies per maand. In dat geval wordt de laadsessie tussen de 1e en de 10e van de volgende maand zichtbaar in jouw account. Gelukkig sturen de meeste beheerders de sessies realtime door.

 

Goed nieuws! Door steeds betere communicatiestandaarden delen steeds meer beheerders live data.

 

Let op: In het geval van netwerk- of hardwareproblemen kan de laadpaal de sessie opslaan en later doorsturen wanneer deze weer online is. CPO’s (Charge Point Operators) hebben de mogelijkheid om sessies tot 24 maanden na de oorspronkelijke sessie-datum na te sturen.

Je kan je laadpas abonnement altijd wijzigen. Er zijn twee abonnementsvormen mogelijk:

  • Comfort: betaal €3,23 per maand voor je abonnement en €9,99 eenmalige aansluitkosten. De overige kosten bestaan uit het maandelijks geladen aantal kWh’s. Iedere maand worden deze kosten via een automatische incasso of per factuur afgeschreven van je rekening.
    ​

  • Flex: betaal op je eerste factuur eenmalig €9,99,- om je laadpas te ontvangen, gevolgd door €0,31 per laadsessie plus een opslag van €0,024/kWh bij laadpunten die niet door E-Flux worden beheerd. Dit betekent dat je geen maandelijkse vaste kosten hebt, maar dat je naast het reguliere laadtarief van de aanbieder bij elke laadsessie eenmalig €0,31 betaalt.

Welk abonnement het beste is voor jou hangt af van je laadgewoonte. Laad je jouw elektrische auto meer dan 10 keer per maand bij een publieke laadpaal? Dan is Comfort voor jou het voordeligst.

 

Ga je vaker of minder vaak laden? Vul het formulier in om jouw abonnement te wijzigen.

Laadpas blokkeren of deblokkeren

Laadpas kwijt? Dan raden we aan deze te blokkeren en een nieuwe te bestellen. Mocht je de laadpas toch weer vinden, dan kan deze weer gedeblokkeerd worden. Alleen de eigenaar van het account kan de laadpas blokkeren en deblokkeren.

 

Volg deze stappen om je laadpas te blokkeren:

  1. Ga naar je E-Flux by Road account en log in.

  2. Ga naar ‘Passen’.

  3. Klik op de button ‘Blokkeer’.

Je pas is nu geblokkeerd. Wil je de pas weer deblokkeren? Volg dezelfde stappen en klik op ‘Deblokkeer’.

Je abonnement opzeggen

Je kunt je laadpas abonnement eenvoudig opzeggen. Klik op de knop hieronder en we zullen je abonnement binnen enkele werkdagen opzeggen. Je ontvangt een bevestiging zodra de opzegging is afgerond.

 

 

Wijzig je abonnement naar ‘Flex’

Wist je dat je je abonnement kunt omzetten naar ‘Flex’? Met dit plan:

  • Maandelijkse kosten zijn €0

  • Je betaalt alleen €0,31 per sessie (incl. btw)

Om je abonnement te wijzigen, klik op de knop hieronder en vul het formulier in. We zullen je informeren zodra de wijziging is doorgevoerd.

 

 

Opzeggen via een externe partij

Voor sommige organisaties kan het opzeggen een lastige klus zijn. Er zijn bedrijven online die deze taak voor je overnemen tegen een vergoeding. Bij E-Flux is deze tussenstap echter niet nodig!

Je kunt je abonnement eenvoudig opzeggen door simpelweg de knop hierboven in te vullen. E-Flux behandelt opzeggingen met de grootst mogelijke zorg. De wensen van onze klanten staan altijd voorop.

Voor iPhone Gebruikers:

Als je een iPhone hebt, neem dan contact op met het bedrijf dat jouw laadpas heeft geleverd. Vraag hen om het UID-nummer.

 

Voor NFC-geschikte Android Smartphones:

Als je een Android smartphone hebt met NFC, kun je zelf de RFID-code van je laadpas achterhalen. Volg deze stappen:

  1. Download de NFC Reader app uit de Google Play Store.

  2. Open de app.

  3. Druk op ‘Scan een tag’.

  4. Leg de laadpas op de achterkant van je telefoon.

  5. Wacht totdat je telefoon de pas heeft gelezen.

  6. De RFID-code wordt weergegeven onder het label ‘ID (dec)‘.

En voilà! Daar is je RFID-code!